Werkwijze

Werkwijze.

De kracht van het hele plaatje

We denken dat je het ergens al wel wist. Maar het is goed om het gezegd te hebben. Komt’ie: jullie doelgroep maakt zich voornamelijk druk om zichzelf.¬†Niet om jullie bedrijf.¬†

Hoe pijnlijk soms ook, mensen kijken naar de wereld vanuit hun eigen perspectief. We zijn toch erg vaak op zoek naar de¬†What’s in it for me?¬†En beslissingen? Die maken we vooral op basis van¬†emoties.¬†

Succesvolle marketing gaat dus niet over jou of jouw bedrijf, maar sluit aan bij de belevingswereld van je doelgroep. Nooit meer wollig jargon, maar alleen nog maar spreken in de taal van de klant. Geen certificaten of claims, maar connectie zoeken met het probleem van de klant. Geen focus op jullie als bedrijf, maar focus op de klant.

Focus verlegd? Mooi! Dan wordt het nu tijd voor jullie unieke propositie, de juiste merkbeleving, professionele vormgeving, realisatie van communicatiemiddelen en consistent publiceren. 

Wat wij doen.

Het fundament achter onze dienstverlening is een onwrikbare focus op jouw klanten.¬†Wanneer die focus er is, wordt het tijd om de handen uit de mouwen te steken. Maar, hoe bereik je zo’n doelgroep nu eigenlijk? En hoe zet je die aan tot actie?¬†

Wij werken daarvoor met 4 pijlers:

 
Deze 4 pijlers samen vormen een totaalplaatje. Hiermee kun je in principe al jullie marketing laten verzorgen.

Merk & Beleving

Mensen nemen beslissingen vooral op basis van emoties. Hoe groot of klein die beslissing ook is, emotie speelt er altijd een (grote) rol in. Voor de rationele denkers onder ons die inmiddels hardop zeggen¬†“nou, dat weet ik nog zo net niet”: het is inderdaad niet het enige aspect. Maar je zult verbaasd staan over hoeveel invloed emotie heeft op onze keuzes.

Wat dit te maken heeft met jouw bedrijfsmerk? Nou, heel veel! Jouw klanten kiezen voor jouw bedrijf (of dat van de concurrent…) op basis van hun emoties. Je wilt dus een verhaal vertellen dat aansluit op hun gevoel. En dat lukt gewoon niet wanneer je vooral vertelt over jullie eigen bedrijf.

Een onderscheidend en voor je doelgroep relevant merk zijn, dat is dus waar je naartoe moet groeien. Wij helpen jullie daarbij. Van positionering tot vormgeving en alles daartussen. 

Zo cre√ęren we samen jullie merk. De kern van jullie bedrijf, het startpunt voor een goede marketingstrategie en een onmisbaar houvast voor al jullie marketingactiviteiten.

Marketing & Strategie

De tijd dat één advertentie of marketinguiting direct een betaalde klant oplevert is echt voorbij. Jouw bezoekers gaan over vele schijven voordat ze (misschien) converteren tot klant.

De reis die een klant aflegt naar jullie of de concurrent, dat is het speelveld van jullie marketing. Je kunt je richten op die gehele klantreis, maar je kunt ook één of meerdere gebieden eruit lichten om je pijlen eerst daar op te richten.

Wat het beste is in jouw situatie? Onze experts kunnen je helpen met het maken van die keuze. Belangrijk is vooral dat je een sterk plan hebt waarmee je jouw marketingdoelen kunt gaan halen. 

Communicatiemiddelen

We hebben het hier niet over walkie-talkies (al waren die wel echt heel cool), maar over middelen als websites, video’s, flyers, brochures, online marketing advertenties en meer. Cruciaal in al die middelen? Dat de uitstraling en inhoud overeenkomen met wie jullie zijn als bedrijf. Consistent en herkenbaar dus.

Mede daarom is deze pijler de 3e in de rij. We moeten eerst weten waar jullie onderscheidende meerwaarde ligt (merk) en hoe we die kunnen vertalen naar de juiste doelgroep (marketingstrategie). 

Als full service marketing bureau helpen we jullie in al die fases.  En uiteindelijk realiseren wij dan communicatiemiddelen die impact maken. Voor al die momenten waarop jij contact hebt met je doelgroep, offline of online; dankzij onze communicatiemiddelen versterk jij je bedrijf(smerk) en behaal je jouw doelen.

Content creatie

Er zijn doorgaans 2 manieren waarop bedrijven hun inhoud (content) delen met de buitenwereld. Of niet. Of zonder goed fundament. 

En we begrijpen dat wel. Want, wie zit er nou te wachten op een post van jouw laatste afgeronde project? Die nieuwe productlancering? Of dat ene event wat je laatst deelde met de buitenwereld maar eigenlijk alleen interessant was voor de aanwezigen.

En mocht je voor dat soort problemen al een oplossing hebben, dan nog is er de uitdaging om blijvend te communiceren. De waan van de dag haalt onze goede voornemens vaak in en voor je het weet is het alweer 5 weken geleden sinds je laatste post…

Wat je uitdaging ook is: ons team staat voor je klaar om je te helpen knallen met content. We leveren je tools die tijd schelen, templates die het leven makkelijker maken en schrijven, ūüďĹÔłŹschieten of fotograferen ons een weg naar daar waar jij mensen tekort komt om het zelf te doen.¬†

Ben jij klaar om te shinen op al jouw kanalen?

Wat als ik alleen maar een nieuwe website wil?

Ook dan helpen we je graag! Het extra creatieve brein zijn voor jouw onderneming wordt wat lastiger, maar ook voor losse elementen als bijvoorbeeld websites, brochures of videocontent ben je bij ons aan het juiste adres.

Benieuwd waar jouw kansen liggen? Plan dan nu een gratis intake in met een marketing expert. Hierna weet je precies waar je kunt investeren om zo snel mogelijk te groeien!

Ook dan helpen we je graag! Het extra creatieve brein zijn voor jouw onderneming wordt wat lastiger, maar ook voor losse elementen als bijvoorbeeld websites, brochures of videocontent ben je bij ons aan het juiste adres.

Benieuwd waar jouw kansen liggen? Plan dan nu een gratis intake in met een marketing expert. Hierna weet je precies waar je kunt investeren om zo snel mogelijk te groeien!