Van losse eilandjes naar een kloppend totaalverhaal
Een website, die had Wijk Isolatie wel. Geregeld wat posten op social media? Ook voor mekaar. En groei in het bedrijf? Ja, die zat er ook wel in. Maar toch mistte er iets.
Het gehele marketingplaatje van Wijk voelde nogal als los zand. De échte bezieling ontbrak. Een duidelijke visie over de positionering van het bedrijf trouwens ook. Waar het niet aan ontbrak? De wil om het anders te doen. Beter. Gestructureerder. Professioneler.
Terug naar de basis
Onze dienstverlening aan Wijk Isolatie begon met de vraag naar een nieuwe website. Een frisse uitstraling en qua functionaliteiten vooral gericht op het draaien van conversies. Want daar draait het bij een website voor een isolatiebedrijf om. Mensen moeten eenvoudig een offerte kunnen aanvragen.
Al snel bleek de behoefte groter dan alleen een nieuwe website. Want het was ook de bedoeling om te voorzien in publicatie van posts op Facebook, Instagram en LinkedIn. Wil je dat echter goed doen, dan moet je een sterk fundament hebben waar je alle marketinguitingen op kunt baseren. Dus, terug naar de basis: van merkidentiteit tot doelgroepanalyse en nieuwe marketingstrategie.
Een nieuwe brand story
Om voorgoed af te rekenen met het los-zand-syndroom, was het zaak om de nieuwe marketingstrategie een goed fundament mee te geven. We doken in de kern van Wijk Isolatie en vonden het antwoord op de hoofdvraag “waarom doen jullie wat je doen?”. Vanuit die waarom konden we de stap maken naar het “hoe” en uiteindelijk de “wat”. En met die volgorde, waarom-hoe-wat, bouwden we vervolgens de nieuwe brand story.
Zo’n brand story is een onmisbaar houvast voor alle toekomstige marketingactiviteiten, omdat je daarmee altijd terug kunt vallen op de essentie van je bedrijf. De missie van Wijk Isolatie? Mensen blij maken met een fijner thuis. De nieuwe propositie van Wijk werd dus: Isolatie waar je blij van wordt.
Knallen met content
Nu de nieuwe website en propositie een feit waren konden we gaan knallen met content. Vindbaar worden op relevante zoekvragen was daarbij voor Wijk Isolatie erg belangrijk. Videocontent bleek hier het juiste antwoord op. En dus bouwden we (en bouwen we nog steeds) een uitgebreide videoserie omtrent de meest gestelde vragen rondom isolatie. Daarnaast wordt video gebruikt voor het tonen van bijzondere projecten én zetten we video in als communicatiemiddel richting klanten. Bijvoorbeeld bij het bericht dat over een paar dagen de isolatie op locatie wordt geplaatst.
Het resultaat mag er zijn en zet Wijk Isolatie onmiskenbaar op de kaart als de perfecte partij voor jouw isolatie-uitdaging.
Videocontent op maat
Het werk in beeld
Ook professionele foto’s mochten niet ontbreken. Dit soort actiefoto’s met de juiste sfeer zijn van enorm toegevoegde waarde voor de gehele klantreis, dus je kunt er eigenlijk nooit genoeg van hebben. Bovendien kun je die foto’s op heel veel andere vlakken ook gebruiken. Denk aan posts op socials, maar ook in drukwerk of op de website.
En dat is ook meteen één van de grote voordelen wanneer je ervoor kiest om de marketing van je onderneming professioneel aan te pakken: wanneer je dit goed doet pluk je er op zoveel vlakken de vruchten van.
Het verhaal van Wijk Isolatie is nog niet af. Nog steeds bouwen wij voor Wijk aan het perfecte totaalmarketingplaatje. Resultaatgericht, gedreven door passie en met korte lijnen werken we zo samen toe naar het behalen van al onze doelen.
Nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf? Neem contact met ons op of plan een vrijblijvend intakegesprek in.
“Als Wijk isolatie zijn we ontzettend blij met datgroeitbeter. Hun expertise op het gebied van marketing is onmisbaar en heeft ons bedrijf naar een hoger niveau getild. De communicatie is altijd helder en professioneel, en we kunnen altijd rekenen op Jeroen om ons te helpen met onze marketingbehoeften. We zijn ontzettend blij met onze samenwerking en kijken uit naar een langdurige relatie met datgroeitbeter.“
Iris Beumee, Wijk Isolatie